lördag, juni 17, 2006

En jobbig dag

Igår var en så otroligt jobbig dag. Den var så jobbig att det är tungt att skriva om den.

Först var arbetsdagen helt otroligt jobbig. På slutet av dagen bröt jag ihop med orden: Detta är mig övermäktigt.... När väl badkarsproppen gått fanns inget slut på tårarna och jag grät i stort sett hela kvällen.

Kvällen hade vi annars planerat att gå på restaurang, Gubben och jag, men det blev det inget av. Istället köpte vi en pizza på hemvägen. Givetvis var jag så ledsen även när jag kom hem att jag inte åt något av pizzan.

När jag på väg uppför trappan tittade ut genom fönstret såg jag att den nyinköpta badbassängen med 10 kubikmeter vatten i kollapsat inser man att vissa dagar har man inte på sin sida. Gräsmattan runt omkring där bassängen stått liknar mest en risodling även idag.

Tur att det inte är så många dagar per år som är så där...

1 kommentar:

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»